Media Rzeszów

Odwiedziło nas:

praca forum fejs program

AKTUALNOŚCI

Niższe rachunki za gaz dopiero po 40-stce?

Dodano: 26.07.17 11:57


akt76815122

Zmiany operatorów sieci komórkowych liczone są w Polsce w milionach. Młodzi chętnie szukają ofert, które dadzą szerszy wachlarz możliwości i dodatkowo pozwolą zaoszczędzić. Od 2011 roku można też zmienić sprzedawcę gazu. Według ostatnich danych Urzędu Regulacji Energetyki z tej możliwości skorzystało dotychczas 93 tys. Polaków. W porównaniu z ilością przenoszonych z sieci do sieci numerów komórkowych to niewiele, ale liczba ta wzrasta systematycznie, z roku na rok. Według danych największego niezależnego sprzedawcy gazu i energii na rynku, na zmianę najczęściej decydują się osoby po 40 roku życia.

Alternatywni sprzedawcy produktów energetycznych, niezbędnych w każdym gospodarstwie domowym, wciąż są na etapie edukowania społeczeństwa, że tak jak wybierają operatora komórkowego, tak również mogą wybrać od kogo i co ważniejsze, za ile, będą kupować gaz czy prąd. Nie wiąże się to z żadnymi niedogodnościami i tak jak przy zmianie operatora sieci komórkowej, wymaga tylko podpisania nowej umowy.


W Polsce jest blisko 7 milionów odbiorców paliwa gazowego. W I kwartale br. sprzedawcę gazu zmieniło 15 tys. odbiorców, a liczba zmian w sumie sięga dziś 93,4 tys. 80% gospodarstw domowych, które zdecydowało się dotychczas zmienić sprzedawcę gazu, wybrało ofertę „Błękitna Energia”. Z analizy danych dotyczących Klientów marki wynika, że oszczędności w budżetach domowych na rachunkach za gaz zaczynają szukać osoby po 40. roku życia.


– Osoby te dbają nie tylko o siebie, ale także o swoje rodziny i płynność finansową w gospodarstwie domowym. Chętnie sięgają po rozwiązania, które dają im poczucie niezależności i większe możliwości, takie jak dostęp do usług dodatkowych. Ponadto im jesteśmy starsi, tym skrupulatniej przyglądamy się naszym rachunkom – mówi Damian Lindner, Dyrektor Działu Produktów „Błękitnej Energii”. – Co ciekawe, procent osób dostrzegających korzyści ze zmiany i ceniących sobie niezależność decyzji oraz bezpieczeństwo finansowe stopniowo wzrasta również wśród osób z grupy wiekowej 20-40 lat – dodaje.


W najmłodszym przedziale wiekowym 20-30 lat jest dziś niewiele ponad 8% Klientów marki. Prawie 35% to osoby między 40 a 60 rokiem życia i jest to najbardziej dynamicznie rosnąca grupa odbiorców oferty. Połowa Klientów ma ukończone 60 lat.


Co ciekawe w kwestii podejmowania decyzji o zmianie sprzedawcy gazu w gospodarstwach domowych panuje równouprawnienie. Z danych marki „Błękitna Energia” wynika, że umowy z operatorem podpisują równie często kobiety, jak i mężczyźni. Zmiany można dokonać bez wychodzenia z domu, np. porównując swoją dotychczasową ofertę ze stawkami alternatywnych sprzedawców online i kontaktując się z operatorem, którego doradca może odwiedzić nas w domu w dogodnym terminie.


Zobacz również: