Odwiedziło nas:
Dodano: 21.10.2013
Współczesny mężczyzna nie ma lekko. Kiedyś, aby być męskim, wystarczyło pójść do lasu, upolować dzika na skórę i mięso. Dziś upolowanego zwierza trzeba jeszcze oprawić, przygotować obiad łącznie z deserem, a potem pozmywać i położyć dziecko na poobiednią drzemkę. Do tego mężczyzna ma być zadbany
i wysportowany (ale nie przesadnie), silny, ale i delikatny jednocześnie, stanowczy, ale i czuły. Wymagania wzrosły. Jak radzą sobie z tym panowie?
Ponad 40% kobiet i niewiele mniej mężczyzn w Polsce uważa, że w obecnym świecie mamy do czynienia z kryzysem męskości – tak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Maximus® Vodka. Sami panowie są zdania, że o panującym wśród nich kryzysie świadczy przesadne dbanie o wygląd zewnętrzny, również co trzeciej kobiecie nie podoba się przesadna dbałość o sferę fizyczną swojego partnera. Według pań kryzys męskości objawia się ponadto skoncentrowaniem się mężczyzn na sobie oraz przerzucaniem obowiązków właśnie na kobiety – a nie tego oczekuje się od męskiego mężczyzny. Czego zatem?
Kobiety, choć doskonale radzą sobie we współczesnym świecie, to jednak wciąż potrzebują
i poszukują tych zdecydowanych, silnych mężczyzn, podejmujących męskie decyzje, gotowych wziąć sprawy w swoje ręce – mówi socjolog dr Agata Grabowska. W głębi serca tęsknimy za facetami z krwi i kości…– dodaje.
Potwierdzają to badania. Honor, lojalność i odwaga u mężczyzn to cechy, które najbardziej cenią sobie kobiety. Aż 90% z nich uważa je za istotne elementy męskiej osobowości.
Męskość niejedno ma imię. Każdy z nas definiuje ją trochę inaczej. Spojrzenie jest różne nie tylko ze względu na płeć, ale również wiek. Inaczej pojęcie męskości postrzegają dwudziestolatkowie, inaczej ludzie dojrzali. Dla mnie męskość to przede wszystkim pasja – mówi dziennikarz radiowy, satyryk Rafał Bryndal.
Z tą opinią zgadza się dziennikarka Marzena Rogalska. Męska pasja to coś, co przyciąga kobiety jak magnes. U mężczyzn, dużo ważniejsze od wyglądu, są dla mnie inteligencja, odpowiedzialność, poczucie humoru – dodaje.
Niewątpliwie kobiece wymagania względem mężczyzn wzrosły. Panie najchętniej widziałby wokół siebie tych, którzy potrafią połączyć w sobie tradycyjne męskie cechy
z opiekuńczością, kompromisowością, wrażliwością.
Kryzys męskości wynika ze zderzenia sfery wyobrażeń, gdzie męskość w dalszym ciągu kojarzona jest z siłą, odwagą, zdecydowaniem i odpowiedzialnością, z rzeczywistością,
w której kobiety pewnym krokiem weszły na obszary do tej pory zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn, stając się samodzielne, pewne siebie, nierzadko wręcz samowystarczalne
– tłumaczy socjolog dr Krzysztof Martyniak.
Co dalej Panowie? W zawiłym labiryncie kobiecych oczekiwań niełatwo jest znaleźć wyjście
z napisem „Jestem prawdziwym mężczyzną…” Współczesny mężczyzna, zwłaszcza młody, skazany jest na samotne poszukiwanie odpowiedzi „kim jestem?” „jaki powinienem być, aby być SUPER?”. Na to pytanie nie ma idealnej recepty.
Tematyka męskości jest poruszony w nowej kampanii Maximus® Vodka pod hasłem „Powstań i zdobywaj”. W doskonały sposób wykorzystane zostały grafiki słynnego rysownika Morta Künstlera, prezentujące cechy charakteryzujące prawdziwych mężczyzn, jak honor, lojalność i rycerskość.
Kampania „Powstań i zdobywaj” to niezwykle oryginalny i ciekawy sposób na pokazanie prawdziwej męskiej dumy, to zwrócenie uwagi na fakt, że źródłem męskości mogą być cechy charakteru, np. odwaga, które przekładają się na bardzo konkretne zachowania – tłumaczy socjolog, dr Agata Grabowska.
A może wrócić do tego co stare, dobre i sprawdzone, czyli do pielęgnowania własnych pasji, do sportu, do prawdziwej, męskiej przyjaźni, do szarmanckiej postawy wobec kobiet, do bycia rycerskim? Warto spróbować powstać i zdobywać: świat i kobiece serca.