Odwiedziło nas:
Dodano: 03.08.22 11:05
Aplikacja wspierająca leczenie pokrzywki, urządzenie wspomagające komunikację z osobami posługującymi się alfabetem Lorma, platforma umożliwiająca osobom niepełnoletnim znalezienie sprawdzonego i zaufanego pracodawcy. To tylko niektóre z innowacyjnych pomysłów wypracowanych przez uczestników III edycji Akademii ProtoLab.
W czwartek, 28 lipca zakończyła się III edycja Akademii ProtoLab, w ramach której studenci i uczniowie z Podkarpacia zdobywali wiedzę z zakresu zarządzania projektami, startupów i biznesu oraz rozwijali kompetencje miękkie. - Program szkoleniowy Akademii skupiał się na zagadnieniach i kompetencjach, które są kluczowe, jeśli chcemy myśleć o realizacji własnych inicjatyw i projektów, i to nie tylko tych biznesowych, ale także naukowych, społecznych, uczniowskich czy studenckich. Dzięki wiedzy i doświadczeniu z warsztatów, uczestnicy mogli doprecyzować często bardzo wstępne koncepcje, ukierunkować je na odpowiednie tory – tłumaczy Barbara Ślęk-Wojtowska, koordynator Akademii ProtoLab.
Jednym z elementów Akademii był konkurs na najciekawsze koncepcje projektowe. Komisja, w skład której wchodzili mentorzy i przedstawiciele PCI wyłoniła trzy projekty, które wyróżniały się wysokim poziomem innowacyjności i możliwością wdrożenia.
Pierwszą wyróżnioną koncepcją był projekt „CAUSA” autorstwa Anny Głowackiej studentki medycyny Uniwersytetu Rzeszowskiego. Projekt ten zakłada stworzenie aplikacji mobilnej pozwalającej na monitorowanie objawów pokrzywki, identyfikację czynników wyzwalających oraz indywidualne dostosowywanie leczenia tejże choroby przez lekarza - znacznie tym samym upraszczając proces kontrolowania choroby oraz zwalczania jej.
Komisja doceniła i wyróżniła również projekt „Visible gestures” Martyny Łuszczek, uczennicy I LO im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu. To urządzenie w formie rękawicy, które ma wspomagać komunikację z osobami posługującymi się alfabetem Lorma.
Wśród wyróżnionych koncepcji znalazł się również projekt „Enlightened” Lidii Sołtys, uczennicy IX Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie. To pomysł na platformę łączącą pracodawców z osobami poniżej 18 roku życia poszukującymi pracy.
- To, co nas pozytywnie zaskoczyło w nadesłanych projektach to fakt, że młodzi ludzie znaleźli realne wyzwania, które można rozwiązać w sposób biznesowy. Każdy z tych pomysłów był ciekawy i ważny, pozwolił uczestnikom na przetestowanie kilku narzędzi i przyswojenie wiedzy, którą zdobyli podczas Akademii – mówi Paweł Hadam, kierownik Działu Rozwoju Systemów Sterowania i Monitoringu w MTU Aero Engines Polska Sp. z o. o.
Tematem przewodnim III edycji Akademii była Informacja i Telekomunikacja. Przez kilka tygodni, uczestnicy brali udział w zajęciach prowadzonych przez mentorów i trenerów, wśród których znaleźli się m.in.: Paweł Hadam z MTU Aero Engines Polska, dr inż. Dominika Strzałka, prof. PRz, dr inż. Wiesław Paja z Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Justyna Pałczyńska z firmy Cytvia.
- Akademia ProtoLab to doskonała okazja do tego, aby rozwinąć nie tylko swoje umiejętności twarde, ale również aby rozwijać kompetencje miękkie z zakresu biznesu i marketingu. Bardzo podobała mi się atmosfera zajęć Akademii, która umożliwiała nawiązanie kontaktów oraz rozmowę z przedstawicielami różnych firm – mówi Martyna Łuszczek, jedna z uczestniczek Akademii ProtoLab.
Głównym zadaniem Akademii ProtoLab jest rozwój kompetencji, które będą wspierać uczestników na podejmowanej ścieżce edukacji, planowanej karierze zawodowej oraz zakładaniu i prowadzeniu własnego biznesu.
Patronat nad III edycją Akademii ProtoLab objęli: Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, Podkarpacki Kurator Oświaty, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Polskie Towarzystwo Informatyczne Oddział Podkarpacki.
Martyna Borczyk
Specjalista ds. Komunikacji i PR
m.borczyk@pcinn.org
Zobacz również: