Odwiedziło nas:
Dodano: 06.12.22 17:26
Już za tydzień odbędzie się 11. edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
Po dwóch latach przerwy powraca Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.
11.edycja tego wydarzenia odbędzie się 12 grudnia w Rzeszowie. Jego temat przewodni to: Promocja samorządów. Narzędzia, kanały i język komunikacji. Wciąż trwają zapisy na wydarzenie za pośrednictwem strony www.podkarpackie.org.pl.
Obowiązek promowania gmin i powiatów został nałożony na samorządy w 2001 roku. Skuteczność tych działań jest monitorowana przez Najwyższą Izbę Kontroli. NIK w swoich raportach niejednokrotnie wykazała rażący brak efektywności działań promocyjnych. Najczęściej były one realizowane bez z góry przyjętej strategii czy znajomości mechanizmów i narzędzi marketingowych. Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach powstał z potrzeby wymiany doświadczeń pomiędzy specjalistami ds. marketingu terytorialnego a przedstawicielami samorządów. W tym roku głos zabiorą tacy eksperci jak Michał Leksiński z CEC Group, Filip Szatanik, rzecznik prasowy Kraków 5020 czy Bohdan Pawłowicz, dyrektor marketingu NASK. Przybliżą oni słuchaczom rolę komunikacji w budowaniu samorządu, tematykę komunikacji kryzysowej, a także działań promocyjnych w przestrzeni cyfrowej.
Dzisiaj żaden samorząd nie może pozwolić sobie na pozostanie w tyle z działaniami promocyjnymi, ponieważ narażałby się w ten sposób na straty – zarówno te wynikające z braków inwestycyjnych, jak też z braku napływu nowych mieszkańców i turystów. Dlatego temat skutecznej promocji samorządów wzbudza stale rosnące zainteresowanie. Punktem wyjścia do działań promocyjnych powinna być w każdym przypadku dobrze przygotowana strategia marketingowa. Przedstawia ona plan na wykorzystanie konkretnych narzędzi, kanałów komunikacji i przekazów, jakie będą budowały wizerunek organizacji. Obecnie wszystkie te elementy obowiązkowo muszą zostać uwzględnione na poziomie działań w Internecie.Medium to zapewnia bardzo wysokie zasięgi, a do tego jest kanałem generującym niższe koszty niż kampanie telewizyjne czy outdoorowe. Do tych plusów należy również dodać możliwość wchodzenia w interakcje ze swoją grupą docelową, co może być szczególnie cenne w przypadku samorządów.
– Dynamiczny rozwój działań marketingowych wymusza na specjalistach ds. promocji podążanie za najnowszymi trendami. Dotyczy zarówno marek, firm czy instytucji jak i samorządów, dla których pozyskiwanie inwestorów oraz promocja turystyki są kluczowymi gałęziami rozwoju. Podczas tegorocznego Kongresu, grono ekspertów postara się odpowiedzieć nie tylko na pytanie po co promować, ale przede wszystkim jak robić to efektywnie – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, prezes Exacto, organizator Kongresu.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach od 11 lat stanowi doskonałą przestrzeń dla rozwoju kompetencji z zakresu marketingu oraz dostosowywania narzędzi i kanałów komunikacyjnych do aktualnych potrzeb administracyjnych, związanych z rozwojem technologii. Głównym partnerem tegorocznej edycji jest Miasto Rzeszów. Partnerem technologicznym jest Ideo Force.
Natalia Sieradzka
EXACTO Sp. z o.o.
Zobacz również: